Cel studiów
Kompleksowe przygotowanie uczestników do wykonywania zawodu trenera i coacha, zarówno w ramach własnej działalności gospodarczej, jak pracy na rzecz różnego rodzaju firm i instytucji (trener wewnętrzny).
Adresaci
Studia są skierowane do osób, które zajmują się w praktyce zawodowej szkoleniami/coachingiem i chcieliby zdobyć formalne kompetencje, niezbędne w uzyskaniu rekomendacji PTP oraz zdobycia przewagi na rynku usług szkoleniowych.
W szczególności kierujemy ofertę do menedżerów średniego i wyższego szczebla, nauczycieli oraz wszystkich, którzy zajmują się zawodowo prowadzeniem ludzi do wyznaczonego celu. Zapraszamy wszystkie osoby posiadające predyspozycje do pracy w charakterze trenera i coacha, które planują wykonywanie tego zawodu w przyszłości. Warunkiem niezbędnym jest posiadanie wykształcenia wyższego.
Zdobycie formalnych kompetencji do wykonywania dwóch zawodów jednocześnie – trenera i coacha, w cenie jednych studiów.
Niepowtarzalny rozwój osobisty podczas treningu interpersonalnego wliczonego w cenę studiów – uczestnik nie ponosi żadnych dodatkowych opłat.
Odbycie superwizji trenerskiej wliczone w cenę studiów.
Uzyskanie Certyfikatu poświadczającego zdobycie kompetencji na poziomie odpowiadającym, zgodnym z Europejskimi Ramami Kwalifikacji.
Korzystanie z treści programowych, niezbędnych podczas ubiegania się o rekomendację PTP.
Poznanie innowacyjnego i autorskiego warsztatu pracy trenera i coacha w zakresie szkoleń biznesowych oraz społecznych.
Rozwój kreatywności poprzez udział w tworzeniu ćwiczeń i gier szkoleniowo - coachingowych.
Ramowy program
TRENING UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNYCH W FORMULE GRUPY OTWARCIA
Przedstawienie celów szkolenia i jego programu. Autoprezentacja uczestników. Wyznaczenie oczekiwań względem szkolenia. Ustalenie zasad pracy w grupie. Poznanie swojego funkcjonowania w relacjach z innymi ludźmi i z grupą, rozpoznanie wpływu jaki wywiera się na innych i grupę oraz wpływów jakim się ulega.
TOŻSAMOŚĆ TRENERA/COACHA
Przegląd podejść teoretycznych dotyczących pracy trenera i coacha.
Różnice i podobieństwa w pełnieniu ról zawodowych. Mapa kompetencji trenera. Odkrywanie własnego potencjału/mocne i słabe strony.
Etyka zawodowa trenera i coacha.
ROZWÓJ KLUCZOWYCH KOMPETENCJI TRENERA/COACHA
Komunikacja interpersonalna
Autoprezentacja i wystąpienia publiczne
Trening kreatywności
Trening asertywności i stawiania granic
Emisja głosu
WARSZTAT PRACY TRENERA/COACHA
Konwencjonalne i niekonwencjonalne metody prowadzenia szkoleń
Zarządzanie procesem grupowym
Trudne sytuacje w pracy trenera
Trener jako facylitator, mediator i negocjator
„Narzędziownia” pracy coacha – modele i metody coachingowe
Coach jako towarzysz zmiany – granice w relacji
PROJEKTOWANIE SZKOLEŃ I SESJI COACHINGOWYCH
Projektowanie programów szkoleniowych i scenariuszy zajęć
Projektowanie sesji coachingowej
SESJA SUPERWIZYJNA
Etiudy szkoleniowe i coachingowe prowadzone przez uczestników pod superwizją
Forma zaliczenia
Opracowanie 8 godzinnego scenariusza szkolenia
Przeprowadzenie 45 minutowego szkolenia, stanowiącego dowolnie wybrany fragment opracowanego scenariusza, pod superwizją
Przeprowadzenie 30 minutowej sesji coachingowej pod superwizją
Ilość godzin 237
Bud. C, pok. C005
ul. Garbary 2, 85-229 Bydgoszcz
tel. +48 52 567 00 14
e-mail: mba@byd.pl
Podaj swój adres e-mail, aby zapisać się do naszego newslettera.